Γιάννης - Μεσολόγγι έγραψε:Α, ωραία θέματα και ωραία συζήτηση πιάσατε. Τώρα την πήρα χαμπάρι και τη διάβασα μονορούφι. Είδα και τις παραπομπές. Ωραίος ο Αμερικάνος, αλλά νομίζω ότι και ο Σταύρος δεν έχει να ζηλέψει κάτι. Είναι σε αυτό το επίπεδο και μάλιστα με 16άρι.
Να ευχαριστήσω και τον Hellenic Vanagon που μοιράζεται μαζί μας τις πολλές και χρήσιμες σε όλους μας γνώσεις του.
Να θέσω κι ένα θέμα ρε παιδιά. Πέστε μια καλή κουβέντα και για τον 1,9 TDI. Τι διάολο, δυο μετατροπές έχω κάνει και στα δυο αυτοκίνητα, με AFN και AHF κωδικούς αντίστοιχα. Θα μου επιτρέψετε να υποστηρίξω ότι είναι η βέλτιστη λύση για αυτό το αυτοκίνητο. Ροπή πολύ και χαμηλά, άπιαστη οικονομία σε καύσιμο, μικρή σχετικά συντήρηση, σχετικά αθόρυβη συγκριτικά με τις TD, υποστήριξη με ανταλλακτικά κλπ.
Κάτι ξέρει κι ο Θέμης που το έκανε και μάλιστα στην απαλλαγμένη από ηλεκτρονική εξάρτηση/πολλυπλοκότητα εκδοχή της.
Νομίζω ότι δεν χρειάζονται περισσότερα από τα 110 άλογα αυτής της μηχανής σε αυτό το αυτοκίνητο. Σίγουρα τα περισσότερα θα βοηθούσαν σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά, πάμε αλλού σε κόστος, πατέντες, ανάγκες ενίσχυσης κι άλλων συστημάτων κλπ. Νομίζω είναι η χρυσή τομή.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
Έχοντας ζήσει με Τ3, (2WD), από το 1980 έως το 1993, έχω να δηλώσω το εξής:
το αυτοκίνητο αυτό το αγόρασα καινούργιο με τον κινητήρα των, μόλις, 45 ίππων. (CZ, 1600 c.c.).
Toν αντικατέστησα με έναν 85 ίππων. (ΑΝ, 1800 c.c.).
Kατάλαβα πως, τελικά, σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, λόγω βάρους και αντίστασης αέρα, η ιπποδύναμη, ουσιαστικά, θα πρέπει να διαιρείται δια δύο!
Να γιατί και ο...μεγάλος κινητήρας των 85 ίππων ήταν τόσο λίγος, σαν να ήταν, περίπου, 40 hp σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Κατόπιν αγόρασα ένα SYNCRO T3 με τον καταλυτικό κινητήρα των 95 ίππων, (MV, 2100 c.c.), δηλαδή των...47,5 !
Δυστυχώς η "θεωρία" μου επιβεβαιώθηκε για άλλη μία φορά, και το 1997 πέρασα σε ένα κινητήρα των 174 ίππων, (AAH, 2800 c.c., V6).
Mε...87 ίππους, (174 : 2), η κατάσταση έγινε απλώς...υποφερτή, πλησιάζοντας τα επίπεδα ενός μέσου επιβατικού των, μόλις, 1400 c.c.!
Aυτή είναι αλήθεια αγαπητέ Γιάννη, μιά αλήθεια ανεξάρτητη από τύπο κινητήρα η είδος καυσίμου, αλλά, ακόμα, ανεξάρτητη και από αυτοκίνητο.
Είναι η αλήθεια που επιβάλεται από τους νόμους της φυσικής και λέγεται "αναλογία ίππων/βάρος", η "βάρος/ίππο",
και καθορίζει αν ένα αυτοκίνητο έχει, κατ' αρχήν, ικανοποιητική ενεργητική ασφάλεια, που σημαίνει, π.χ., προσπεράσεις χωρίς άσκοπη έκθεση στο αντίθετο ρεύμα, αλλά και απόλαυση κατά την οδήγηση.
Έτσι λοιπόν πιστεύω πως ότι είναι κάτω από 150 hp, (=75 hp), δεν κάνει για ένα Τ3, μάλιστα αν αυτό έχει τα επιπλέον κιλά και απώλειες μετάδοσης ενός SYNCRO.
Iδιαίτερα την στιγμή που, κατά γενική ομολογία των ειδικών, το σασσί του Τ3, (2WD + 4WD), είναι "γρήγορο" και μπορεί να χαρίζει στιγμές μεγάλης απόλαυσης στον ιδιοκτήτη που το συνδυάζει με ένα ισχυρό κινητήρα.
Από την άλλη, η έκπληξη τυχόν εποχούμενων που θα βρεθούν στον δρόμο ενός ισχυρού Τ3 είναι μεγάλη αλλά και πολύ ενδιαφέρον για τον ιδιοκτήτη, (του Τ3), να την...παρατηρεί:
Oυδείς λόγος πανικού!