Σελίδα 1 από 1

The Kemperink Story

Δημοσιεύτηκε: Τρί 26 Ιούλ 2011 6:04 pm
από dimitris_volos
Η οικογενειακή εταιρεία Kemperink ιδρύθηκε γύρω στα 1890 στο Ηarbrinkoek της Ολλανδίας και μέχρι το 1931 είχε γίνει ειδική στη μετατροπή αμαξών έτσι ώστε να μεταφέρουν βαριά αντικείμενα. Η αρχική ιδέα για το VW Transporter όπως είναι γνωστό , ήρθε από τον Ολλανδό Ben Pon και ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 τα οχήματα αυτού του είδους είχαν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή στην Ολλανδία. Η Volkswagen ήδη παρήγαγε διάφορα οχήματα βασισμένα στο transporter όπως κλειστά ή ανοιχτά ημιφορτηγά, λεωφορειά και, ασθενοφόρα κ.α. αλλά γρήγορα οι αγοραστές άρχισαν να ζητούν περισσότερο χώρο. Τότε εμφανίστηκε η Kemperink που πρώτη έδωσε λύση στο θέμα αύξησης του ωφέλιμου χώρου. Το 1954 κατασκεύασαν το πρώτο LWB VW transporter (Long Wheel Base, όχημα με μεγάλη απόσταση μεταξύ των αξόνων) .Βασικά επρόκειτο για ένα κανονικό VW pickup σασί μεγαλωμένο κατά 90cm. Επίσης άλλαξαν το μεταξόνιο από 2400mm σε 3300mm και κατασκεύασαν ένα ελαφρύ πλαίσιο ικανό να μεταφέρει ογκώδη αγαθά που θα φορτώνονταν σε παλέτες από το πλάι του οχήματος . Έτσι έδωσαν ένα όχημα με τον απίθανο εσωτερικό ωφέλιμο όγκο των 10 κυβικών μέτρων αντί των συνηθισμένων πέντε. Κατά πολύ ανώτερο από κάθε άλλο όχημα ενός τόνου της εποχής. Η μηχανή εξακολουθούσε να είναι αυτή των 1192cc (40 hp) με ωφέλιμο φορτίο 1200 – 1315kg. Το πρώτο όχημα παραδόθηκε σε μια βιοτεχνία στρωμάτων στο Rotterdam και ακολούθησε από μια βιομηχανία μπισκότων μα το όνομα Bolletje που παρήγγειλε αρκετά οχήματα και ακολούθησε μια βιομηχανία ρουχισμού και έπειτα ο Ολλανδικός Στρατός. Η Kemperink παρήγαγε δύο βασικά μοντέλα, το μακρύ και το ψηλό (Lang und hoch)

Εικόνα
Der Kastenwagen – Bestelwagen (LWB high top)
Die Pritsche – (pickup)

Tο Bestelwagen (high top / ψηλό) συνήθως παραδιδόταν χωρίς παράθυρα. Το πίσω μέρος αποτελούταν από μια καμπίνα με ατσάλινο πλαίσιο ενώ η οροφή ήταν από με άνοιγμα στο κέντρο για φωτισμό και αερισμό. Τα πρώτα μοντέλα που πατούσαν σε split screen είχαν επίπεδη οροφή με στρογγυλευμένες άκρες. Τα κατοπινά Bay window είχαν κεκλιμένη οροφή που έδινε περισσότερο ύψος εσωτερικά, ενώ όλα είχαν ξεχωριστά την καμπίνα του οδηγού καθώς πατούσαν σε μοντέλα pickup.

Εικόνα

Στις δεκαετίες του ’60 και ’70 η Kemperink ασχολήθηκε με μετατροπές από split screen και Bay window χωρίς βασική αλλαγή από το αρχικό σχέδιο. Η μόνη ουσιώδης αλλαγή ήταν η επιλογή συρόμενη αντί ανοιγόμενης πλαϊνής πόρτας. Το μοντέλο αυτό ονομάστηκε ‘’Bestelwagen Special’’. Τα οχήματα της Kemperink γνώρισαν εκατοντάδες μετατροπές και χρήσεις. Ο Ολλανδικός Στρατός τα χρησιμοποίησε ως κλωβούς ασυρμάτου και κουζίνες εκστρατείας. Πολλά επίσης , μετατράπηκαν από την ίδια την εταιρεία σε camper.
Τη δεκαετία του’70 η Kemperink γνώρισε μεγάλο ανταγωνισμό και από την ίδια τη VW που μετά 20 χρόνια έβγαλε το δικό της LWB (το LT). Αυτό οδήγησε σε πτώση τις πωλήσεις της Kemperink και το τέλος ήρθε με το λανσάρισμα από τη VW του μοντέλου T3 Transporter το 1979.
Η συνολική παραγωγή έφτασε τα 2000 οχήματα όλων των τύπων.

Εικόνα

Εικόνα

Bestelwagen Special – Official Kemperink Kamper

Re: The Kemperink Story

Δημοσιεύτηκε: Τρί 30 Ιούλ 2013 11:23 am
από dimitris_volos
μερικες φωτογραφιες ακομα

Re: The Kemperink Story

Δημοσιεύτηκε: Τρί 30 Ιούλ 2013 12:06 pm
από magiolino
Εξαιρετικά σπάνιο όχημα!

Είχα δει φωτογραφία και νόμιζα οτι ήταν κάποια μετατροπή.