Θερμαινόμενοι καθρέφτες syncro
Δημοσιεύτηκε: Κυρ 10 Αύγ 2014 7:23 pm
Είπαμε, το syncro μπορεί να τα έχει όλα!
Το project ήταν από καιρό στο μυαλό μου και περίμενε κατάλληλη ευκαιρία. Καθώς τους χειμώνες τριγυρνάμε στα βουναλάκια και κάνει παγωνιές, είναι σούπερ χλίδα να πατάς το κουμπάκι και να φεύγουν οι πάγοι από τους καθρέφτες, αντί να ξύνεις με την ξύστρα και να κινδυνεύεις να χαλάσεις το κρύσταλλο.
Η ηλεκτρολογική εγκατάσταση είναι σχετικά απλή:
Παίρνουμε ρεύμα από το διακόπτη του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ (από την επαφή 2/86) και διακλαδίζουμε αριστερά και δεξιά. Εγώ έβαλα καλώδιο πράσινο-άσπρο για το (+), όπως λέει το manual (sic) και καφέ για τη γείωση. Χρειάζονται δύο φισάκια για να υπάρχει δυνατότητα, αν ποτέ χρειαστεί, να μπορούν να βγουν. Τα καλώδια περνούν από το λαστιχένιο αγωγό της πόρτας (εκεί που είναι τα καλώδια των ηχείων) και βγαίνουν από την οπή που υπάρχει κάτω από τη βάση του καθρέφτη. Και για να μην φαίνεται χάλια με τα καλώδια κρεμασμένα με tie-wraps από το βραχίονα, μπήκα σε μια περιπέτεια, που όμως είχε τελικά το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα: τα καλώδια ΜΕΣΑ στον βραχίονα!
Κάπως έτσι:
Αφαιρούμε το βραχίονα από την κάτω βάση. Ευτυχώς δεν είναι κολλημένα μεταξύ τους, αλλά κρατιούνται με έναν πείρο. Αυτός βγαίνει με απλά και στακάτα χτυπηματάκια. Εδώ χρειάζεται η μεγαλύτερη προσοχή: η διέλευση των καλωδίων μέσα από τη βάση και μετά στον βραχίονα. Γι’ αυτό χρειάζεται να ανοίξουμε μια κάθετη τρύπα στο κέντρο της βίδας που στερεώνει το ελατήριο και μετά μια οριζόντια. Η κάθετη τρύπα πρέπει να είναι όσο γίνεται στο κέντρο της βίδας, για να μην αδυνατίσει και σπάσει με τις περιστροφές του καθρέφτη. Η οριζόντια στο μασίφ μέρος της βάσης (όπως τη βλέπουμε, το μασίφ τμήμα είναι ένα «μισοφέγγαρο» στο πάνω μέρος, εκεί που ακουμπάει ο βραχίονας. Με τη βάση βιδωμένη στην πόρτα για να είναι στέρεη, άνοιξα πρώτα μια οπή-οδηγό διαμέτρου Ø3mm και μετά Ø6mm. Προσοχή, χρειάζεται μικρή πίεση και διαλείμματα στο τρυπάνι, για να κρυώνει το μέταλλο, μη τυχόν σπάσει κανένα τρυπανάκι μέσα και μετά καήκαμε…
Αφού ανοίξουν οι τρύπες και «δούμε φώς», λειαίνουμε λιγάκι την αιχμηρή ακμή για να μη τρίβονται τα καλώδια από το άνοιξε-κλείσε του καθρέφτη και ανοίγουμε μια κατάλληλη οπή στο πλαστικό παρέμβυσμα της βάσης, για να περάσουν πρώτα από αυτό τα καλώδια. Σπρώχνουμε τα καλώδια από την κάθετη τρύπα και τα «ψαρεύουμε» με ένα σύρμα από το πάνω μέρος. Επειδή η εσωτερική διασταύρωση των οπών είναι αιχμηρή, σπρώχνουμε λίγο και τραβάμε λίγο, για να μην κάνουμε ζημιά.
Μόλις βγούν τα καλώδια, με προσοχή τα σπρώχνουμε μέσα στον βραχίονα και τα ξαναψαρεύουμε στο σημείο που θέλουμε να βρουν τον καθρέφτη, από μια τρύπα Ø6mm που έχουμε ανοίξει γι’ αυτό το σκοπό.
Να το!!
Το project ήταν από καιρό στο μυαλό μου και περίμενε κατάλληλη ευκαιρία. Καθώς τους χειμώνες τριγυρνάμε στα βουναλάκια και κάνει παγωνιές, είναι σούπερ χλίδα να πατάς το κουμπάκι και να φεύγουν οι πάγοι από τους καθρέφτες, αντί να ξύνεις με την ξύστρα και να κινδυνεύεις να χαλάσεις το κρύσταλλο.
Η ηλεκτρολογική εγκατάσταση είναι σχετικά απλή:
Παίρνουμε ρεύμα από το διακόπτη του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ (από την επαφή 2/86) και διακλαδίζουμε αριστερά και δεξιά. Εγώ έβαλα καλώδιο πράσινο-άσπρο για το (+), όπως λέει το manual (sic) και καφέ για τη γείωση. Χρειάζονται δύο φισάκια για να υπάρχει δυνατότητα, αν ποτέ χρειαστεί, να μπορούν να βγουν. Τα καλώδια περνούν από το λαστιχένιο αγωγό της πόρτας (εκεί που είναι τα καλώδια των ηχείων) και βγαίνουν από την οπή που υπάρχει κάτω από τη βάση του καθρέφτη. Και για να μην φαίνεται χάλια με τα καλώδια κρεμασμένα με tie-wraps από το βραχίονα, μπήκα σε μια περιπέτεια, που όμως είχε τελικά το απόλυτα επιθυμητό αποτέλεσμα: τα καλώδια ΜΕΣΑ στον βραχίονα!
Κάπως έτσι:
Αφαιρούμε το βραχίονα από την κάτω βάση. Ευτυχώς δεν είναι κολλημένα μεταξύ τους, αλλά κρατιούνται με έναν πείρο. Αυτός βγαίνει με απλά και στακάτα χτυπηματάκια. Εδώ χρειάζεται η μεγαλύτερη προσοχή: η διέλευση των καλωδίων μέσα από τη βάση και μετά στον βραχίονα. Γι’ αυτό χρειάζεται να ανοίξουμε μια κάθετη τρύπα στο κέντρο της βίδας που στερεώνει το ελατήριο και μετά μια οριζόντια. Η κάθετη τρύπα πρέπει να είναι όσο γίνεται στο κέντρο της βίδας, για να μην αδυνατίσει και σπάσει με τις περιστροφές του καθρέφτη. Η οριζόντια στο μασίφ μέρος της βάσης (όπως τη βλέπουμε, το μασίφ τμήμα είναι ένα «μισοφέγγαρο» στο πάνω μέρος, εκεί που ακουμπάει ο βραχίονας. Με τη βάση βιδωμένη στην πόρτα για να είναι στέρεη, άνοιξα πρώτα μια οπή-οδηγό διαμέτρου Ø3mm και μετά Ø6mm. Προσοχή, χρειάζεται μικρή πίεση και διαλείμματα στο τρυπάνι, για να κρυώνει το μέταλλο, μη τυχόν σπάσει κανένα τρυπανάκι μέσα και μετά καήκαμε…
Αφού ανοίξουν οι τρύπες και «δούμε φώς», λειαίνουμε λιγάκι την αιχμηρή ακμή για να μη τρίβονται τα καλώδια από το άνοιξε-κλείσε του καθρέφτη και ανοίγουμε μια κατάλληλη οπή στο πλαστικό παρέμβυσμα της βάσης, για να περάσουν πρώτα από αυτό τα καλώδια. Σπρώχνουμε τα καλώδια από την κάθετη τρύπα και τα «ψαρεύουμε» με ένα σύρμα από το πάνω μέρος. Επειδή η εσωτερική διασταύρωση των οπών είναι αιχμηρή, σπρώχνουμε λίγο και τραβάμε λίγο, για να μην κάνουμε ζημιά.
Μόλις βγούν τα καλώδια, με προσοχή τα σπρώχνουμε μέσα στον βραχίονα και τα ξαναψαρεύουμε στο σημείο που θέλουμε να βρουν τον καθρέφτη, από μια τρύπα Ø6mm που έχουμε ανοίξει γι’ αυτό το σκοπό.
Να το!!