Ζυγαριά Τ3
- T3syncrocamper
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2083
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Ζυγαριά Τ3
Μήπως ξέρει κανείς τι ρόλο παίζει η ζυγαριά μπροστά; Μούσπασε το ένα κάθετο (το έχω ξαναπάθει, αλλά τώρα έχασα και το μπαλάκι που τη συνδέει με το ψαλίδι), αλλά δεν νοιώθω καμιά διαφορά, οδηγώντας νορμάλ.
Υπόψη ότι δεν είναι ίδια η των απλών με τα σύνκρο. Διαφέρουν τα κάθετα (στα σύνκρο είναι λίγο λοξά)Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Born to ruuuunnn!!!!
- sotyanif
- Δημοσιεύσεις: 2015
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
- Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη
Re: Ζυγαριά Τ3
Αντιστρεπτική ράβδος....
Απο βικιπαιδεια....
Η αντιστρεπτική ράβδος (γνωστή και ως «ζανφόρ») είναι μία ράβδος-ελατήριο που συνήθως έχει σχήμα Π και δεν συνδέει τους τροχούς με το σασί, όπως όλα τα ελατήρια των αναρτήσεων, αλλά συνδέει τον κάθε τροχό με τον απέναντι της άλλης πλευράς, έτσι που όταν η ανάρτηση του ενός τροχού συμπιεστεί, να μεταφερθεί η πίεση, ελαστικά, και στην ανάρτηση του άλλου. Ανάλογα με τη σκληρότητα της ράβδου αυτής, αλλά και των μοχλικών δυνάμεων της έδρασής της, επηρεάζεται η αντίσταση του αυτοκινήτου στο φυγοκεντρικό ρολάρισμα. Η αντιστρεπτική μπορεί να περιορίσει το ρολάρισμα επειδή κάνει το ελατήριο του εξωτερικού τροχού να συμπεριφέρεται σαν πιο σκληρό απ' όσο πραγματικά είναι, γιατί «βοηθιέται» απ' το ελατήριο του εσωτερικού τροχού, το οποίο χωρίς αυτήν θα ήταν ελάχιστα ή καθόλου φορτισμένο. Έτσι σε επίπεδο σχεδιασμού, οι αντιστρεπτικοί ράβδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ρυθμίσουν την οδική συμπεριφορά.
Τεχνική εξήγηση
Η αντιστρεπτική δοκός είναι μέρος της ανάρτησης κάθε αυτοκινήτου, που τουλάχιστον "σέβεται" τον εαυτό του. Υπάρχει προκειμένου να ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές, κάνοντάς το πιο ασφαλές.
Ποιος ο ρόλος της αντιστρεπτικής;
Για να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα της αντιστρεπτικής, αρκεί να σκεφτούμε πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο σε στροφή με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί, το κέντρο βάρος του οχήματος μεταφέρεται στο εξωτερικό μέρος της στροφής, ενώ η εσωτερική μεριά σηκώνεται (σε ακραίες περιπτώσεις σηκώνονται και τα λάστιχα). Ουσιαστικά, λοιπόν, η μετατόπιση του κέντρου βάρους προς μία πλευρά δημιουργεί κλίση στο αμάξωμα, κάνοντας τη ζωή του οδηγού δύσκολη. Αυτό το φαινόμενο περιορίζει η αντιστρεπτική ράβδος.
Και πώς ακριβώς δουλεύει;
Η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει πρακτικά τις αναρτήσεις δύο τροχών στον ίδιο άξονα με το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Η διάμετρός της στα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής κυμαίνεται από 2 ως 5 εκατοστά. Στη διάρκεια της στροφής, η ανάρτηση που βρίσκεται στο εξωτερικό μέρος, πιέζεται προς τα επάνω, προκαλώντας ελαφρά στρέψη της αντιστρεπτικής. Η στρέψη αυτή επενεργεί και στο άλλο άκρο της ράβδου. Αυτό έχει ως συνέπεια, η ανάρτηση στον εσωτερικό τροχό να συμπιέζεται με αντίθετες δυνάμεις από αυτές που ασκούνται στην εξωτερική ανάρτηση. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι ο εσωτερικός τροχός που έχει την τάση να σηκωθεί, θα συνεχίσει να πατάει στο έδαφος (εκτός αν το παρακάνουμε), ενώ παράλληλα περιορίζονται και οι κλίσεις του αμαξώματος.
Όσο πιο παχιά αντιστρεπτική, τόσο καλύτερα;
Αφού η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει τις δύο αναρτήσεις του ίδιου άξονα, όπως είναι λογικό περιορίζει την άρθρωσή τους. Όταν, για παράδειγμα, ο ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα, η ράβδος μεταφέρει μέρος της δύναμης του χτυπήματος στην ανάρτηση του άλλου τροχού, κάτι που συνδέεται άμεσα με το πάχος της ράβδου. Το ιδανικό είναι, σε κάθε αυτοκίνητο να βρίσκεται η σωστή αναλογία που αφορά στο μέγεθος της ράβδου, ώστε να μην εντείνει αυτό το φαινόμενο, αλλά και να είναι όσο αποτελεσματική χρειάζεται. Τέλος, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυνδέει την αντιστρεπτική, επιτρέποντας ελεύθερη άρθρωση των αναρτήσεων για το πέρασμα εμποδίων.
Τις τάσεις "πλεύσης" του αμαξώματος αλλά και το κρέμασμα της ανάρτησης περιορίζει η αντιστρεπτική δοκός.
Απο βικιπαιδεια....
Η αντιστρεπτική ράβδος (γνωστή και ως «ζανφόρ») είναι μία ράβδος-ελατήριο που συνήθως έχει σχήμα Π και δεν συνδέει τους τροχούς με το σασί, όπως όλα τα ελατήρια των αναρτήσεων, αλλά συνδέει τον κάθε τροχό με τον απέναντι της άλλης πλευράς, έτσι που όταν η ανάρτηση του ενός τροχού συμπιεστεί, να μεταφερθεί η πίεση, ελαστικά, και στην ανάρτηση του άλλου. Ανάλογα με τη σκληρότητα της ράβδου αυτής, αλλά και των μοχλικών δυνάμεων της έδρασής της, επηρεάζεται η αντίσταση του αυτοκινήτου στο φυγοκεντρικό ρολάρισμα. Η αντιστρεπτική μπορεί να περιορίσει το ρολάρισμα επειδή κάνει το ελατήριο του εξωτερικού τροχού να συμπεριφέρεται σαν πιο σκληρό απ' όσο πραγματικά είναι, γιατί «βοηθιέται» απ' το ελατήριο του εσωτερικού τροχού, το οποίο χωρίς αυτήν θα ήταν ελάχιστα ή καθόλου φορτισμένο. Έτσι σε επίπεδο σχεδιασμού, οι αντιστρεπτικοί ράβδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ρυθμίσουν την οδική συμπεριφορά.
Τεχνική εξήγηση
Η αντιστρεπτική δοκός είναι μέρος της ανάρτησης κάθε αυτοκινήτου, που τουλάχιστον "σέβεται" τον εαυτό του. Υπάρχει προκειμένου να ενισχύει τη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος στις στροφές, κάνοντάς το πιο ασφαλές.
Ποιος ο ρόλος της αντιστρεπτικής;
Για να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα της αντιστρεπτικής, αρκεί να σκεφτούμε πώς συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο σε στροφή με μεγάλη ταχύτητα. Εκεί, το κέντρο βάρος του οχήματος μεταφέρεται στο εξωτερικό μέρος της στροφής, ενώ η εσωτερική μεριά σηκώνεται (σε ακραίες περιπτώσεις σηκώνονται και τα λάστιχα). Ουσιαστικά, λοιπόν, η μετατόπιση του κέντρου βάρους προς μία πλευρά δημιουργεί κλίση στο αμάξωμα, κάνοντας τη ζωή του οδηγού δύσκολη. Αυτό το φαινόμενο περιορίζει η αντιστρεπτική ράβδος.
Και πώς ακριβώς δουλεύει;
Η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει πρακτικά τις αναρτήσεις δύο τροχών στον ίδιο άξονα με το πλαίσιο του αυτοκινήτου. Η διάμετρός της στα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής κυμαίνεται από 2 ως 5 εκατοστά. Στη διάρκεια της στροφής, η ανάρτηση που βρίσκεται στο εξωτερικό μέρος, πιέζεται προς τα επάνω, προκαλώντας ελαφρά στρέψη της αντιστρεπτικής. Η στρέψη αυτή επενεργεί και στο άλλο άκρο της ράβδου. Αυτό έχει ως συνέπεια, η ανάρτηση στον εσωτερικό τροχό να συμπιέζεται με αντίθετες δυνάμεις από αυτές που ασκούνται στην εξωτερική ανάρτηση. Έτσι, εξασφαλίζεται ότι ο εσωτερικός τροχός που έχει την τάση να σηκωθεί, θα συνεχίσει να πατάει στο έδαφος (εκτός αν το παρακάνουμε), ενώ παράλληλα περιορίζονται και οι κλίσεις του αμαξώματος.
Όσο πιο παχιά αντιστρεπτική, τόσο καλύτερα;
Αφού η αντιστρεπτική ράβδος συνδέει τις δύο αναρτήσεις του ίδιου άξονα, όπως είναι λογικό περιορίζει την άρθρωσή τους. Όταν, για παράδειγμα, ο ένας τροχός πέφτει σε λακκούβα, η ράβδος μεταφέρει μέρος της δύναμης του χτυπήματος στην ανάρτηση του άλλου τροχού, κάτι που συνδέεται άμεσα με το πάχος της ράβδου. Το ιδανικό είναι, σε κάθε αυτοκίνητο να βρίσκεται η σωστή αναλογία που αφορά στο μέγεθος της ράβδου, ώστε να μην εντείνει αυτό το φαινόμενο, αλλά και να είναι όσο αποτελεσματική χρειάζεται. Τέλος, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυνδέει την αντιστρεπτική, επιτρέποντας ελεύθερη άρθρωση των αναρτήσεων για το πέρασμα εμποδίων.
Τις τάσεις "πλεύσης" του αμαξώματος αλλά και το κρέμασμα της ανάρτησης περιορίζει η αντιστρεπτική δοκός.
- T3syncrocamper
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2083
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Ζυγαριά Τ3
Κατατοπιστικότατος Σωτήρη!!
"Τέλος, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυνδέει την αντιστρεπτική, επιτρέποντας ελεύθερη άρθρωση των αναρτήσεων για το πέρασμα εμποδίων": Ουδέν πρόβλημα λοιπόν στο Syncro Day της Βουλγαρίας και σε εκτός δρόμου διαδρομές (Μπάμπη, σε πάω κόντρα σε μια ειδική διαδρομή)
Προσοχή μόνο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα (φαντάζομαι ότι τότε "κάτι" θα νοιώσω), μέχρι να το φτιάξω.
ΥΓ. Τα "καλά" αμάξια έχουν και πίσω. Εμάς μας φτάνει μάλλον μόνο η μπροστά. Ας το σκεφτούν όμως όσοι βάζουν μεγάλες μηχανές.
"Τέλος, τα καθαρόαιμα εκτός δρόμου οχήματα δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να αποσυνδέει την αντιστρεπτική, επιτρέποντας ελεύθερη άρθρωση των αναρτήσεων για το πέρασμα εμποδίων": Ουδέν πρόβλημα λοιπόν στο Syncro Day της Βουλγαρίας και σε εκτός δρόμου διαδρομές (Μπάμπη, σε πάω κόντρα σε μια ειδική διαδρομή)
Προσοχή μόνο στις στροφές με μεγάλη ταχύτητα (φαντάζομαι ότι τότε "κάτι" θα νοιώσω), μέχρι να το φτιάξω.
ΥΓ. Τα "καλά" αμάξια έχουν και πίσω. Εμάς μας φτάνει μάλλον μόνο η μπροστά. Ας το σκεφτούν όμως όσοι βάζουν μεγάλες μηχανές.
Born to ruuuunnn!!!!
- sotyanif
- Δημοσιεύσεις: 2015
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
- Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη
Re: Ζυγαριά Τ3
Δημήτρη,τα ασθενοφόρα Τ3 απο το εργοστάσιο, έχουν και πίσω ζανφόρ!!!!
Στη μάζωξη στη Συβίστα,το σύνκρο του Δημητράκη του μικρού,ΔΕΝ είχε ζανφόρ καθόλου μπροστά(και δεν ξέρω και αν έβαλε!!!)
Πάντως,χωρίς ζανφόρ, βγάζεις καταπληκτικές φωτό, ειδικά υπο γωνία,σε ανώμαλα εδάφη!
Να προσέχεις ,τι γωνίες θα παίρνουν οι μπιλιοφόροι μπροστά, αν έχει μεγάλα βυθίσματα η διαδρομή η τα εμπόδια!!!
Στη μάζωξη στη Συβίστα,το σύνκρο του Δημητράκη του μικρού,ΔΕΝ είχε ζανφόρ καθόλου μπροστά(και δεν ξέρω και αν έβαλε!!!)
Πάντως,χωρίς ζανφόρ, βγάζεις καταπληκτικές φωτό, ειδικά υπο γωνία,σε ανώμαλα εδάφη!
Να προσέχεις ,τι γωνίες θα παίρνουν οι μπιλιοφόροι μπροστά, αν έχει μεγάλα βυθίσματα η διαδρομή η τα εμπόδια!!!
- T3syncrocamper
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2083
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Ζυγαριά Τ3
"Να προσέχεις ,τι γωνίες θα παίρνουν οι μπιλιοφόροι μπροστά, αν έχει μεγάλα βυθίσματα η διαδρομή η τα εμπόδια!!!"
Κινδυνεύω δηλαδή να μείνω από μπιλιοφόρο αν το πάω χοροπηδητά;
Κινδυνεύω δηλαδή να μείνω από μπιλιοφόρο αν το πάω χοροπηδητά;
Born to ruuuunnn!!!!
- kozagio
- Δημοσιεύσεις: 451
- Εγγραφή: Τετ 17 Σεπ 2014 5:55 pm
- Τοποθεσία: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Re: Ζυγαριά Τ3
Ο μπιλιοφορος δεν κινδυνεύει από την έλλειψη ζανφορ . Η ζανφορ είναι χρήσιμη στις εντός δρόμου διαδρομές.
Μειώνει τις κλίσεις στις στροφές και οι τροχοί δεν αναπηδουν στο κατσαρό οδόστρωμα.
Εκτός δρόμου μάλλον ζημιά κάνει γιατί περιορίζει την ελευθερία άρθρωσης των τροχών.
Μειώνει τις κλίσεις στις στροφές και οι τροχοί δεν αναπηδουν στο κατσαρό οδόστρωμα.
Εκτός δρόμου μάλλον ζημιά κάνει γιατί περιορίζει την ελευθερία άρθρωσης των τροχών.
- sotyanif
- Δημοσιεύσεις: 2015
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
- Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη
Re: Ζυγαριά Τ3
Έτσι έτσι.... πήγαινε άφοβα στην συνκροβόλτα σου.kozagio έγραψε:Ο μπιλιοφορος δεν κινδυνεύει από την έλλειψη ζανφορ . Η ζανφορ είναι χρήσιμη στις εντός δρόμου διαδρομές.
Μειώνει τις κλίσεις στις στροφές και οι τροχοί δεν αναπηδουν στο κατσαρό οδόστρωμα.
Εκτός δρόμου μάλλον ζημιά κάνει γιατί περιορίζει την ελευθερία άρθρωσης των τροχών.
Και πού'σε ε,φωτό να δούμε!!!
Καλά να περάσετε
- T3syncrocamper
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2083
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Ζυγαριά Τ3
Πέρα από την αίσθηση πιο μαλακής ανάρτηση μπροστά, όταν έκανα οφ ρόουντ, δεν ένοιωσα κάτι άλλο.... Ίσως και μια ανεπαίσθητη παραπάνω κλίση στις ασφάλτινες στροφές. Φυσικά έχω δέσει το σπασμένο κομάτι σε ένα σημείο (που μπορεί όμως να έχει κάθετη κίνηση), για να μην χτυπάει.
Born to ruuuunnn!!!!
- T3syncrocamper
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2083
- Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
Re: Ζυγαριά Τ3
Υπάρχει η πατεντιάρικη λύση: κόλημα μιας βίδας, χρήση δύο πλαστικών ροδελών που ταιριάζουν και δύο μεταλλικών ροδελών για κόντρες...
Παρόλα αυτά, ψάχνω για κάνα μεταχειρισμένο. Αν έχει κανείς ας μου πει (αριστερό για σύνκρο 1989).
Είναι αυτά (με μια μικρή επιφύλαξη για τα πλαστικά, αν είναι πράγματι αυτά).
Παρόλα αυτά, ψάχνω για κάνα μεταχειρισμένο. Αν έχει κανείς ας μου πει (αριστερό για σύνκρο 1989).
Είναι αυτά (με μια μικρή επιφύλαξη για τα πλαστικά, αν είναι πράγματι αυτά).
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Born to ruuuunnn!!!!
-
- Δημοσιεύσεις: 355
- Εγγραφή: Τετ 08 Απρ 2015 3:27 pm