Αέρος-αέρος επί το Ελληνικότερον (air-cooled)
Είπα να μην προσθέσω άλλο ψυγείο μπροστά, μου φτάνουν τα τρία που ήδη έχει (μηχανής, κλιματισμού και λαδιού)
Ψεκασμος με νερο;
- BUS1988
- Site Admin
- Δημοσιεύσεις: 2337
- Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
- Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Ψεκασμος με νερο;
Αααα, εχει και λαδιου...ωραιοτατα!
- Γιάννης - Μεσολόγγι
- Δημοσιεύσεις: 217
- Εγγραφή: Δευ 24 Σεπ 2012 12:21 am
Re: Ψεκασμος με νερο;
Είναι στα υπόψη μου να τοποθετήσω κάτι για την ψύξη της εισαγωγής στον κινητήρα που φοράει το βαν, τον 1,9 TDI 110Ps (κωδικός μηχανής: AFN). Στη μετατροπή που έκανα δεν τοποθετήσαμε κάποιο intercooler.
Βλέπω τρεις λύσεις, με τα υπέρ και κατά η κάθε μια:
1. Απλό ιντερκούλερ αέρος-αέρος, όπως αυτό που φορά η μηχανή από το εργοστάσιο μπροστά στη μάσκα, πχ στο golf, passat, octavia κλπ. Αν σε εμάς τους πισωμήχανους προστεθεί ανεμιστήρας και βρεθεί γωνιά που να έχει άμεσση πρόσβαση σε φρέσκο αέρα, χωρίς να απομακρύνεται το δυνατόν η θέση του από την τουρμπίνα, τότε, ακόμα καλύτερα. Θα είναι πιο αποδοτικό. Κάτι τέτοιο πατεντάρισε ο Θέμης όπως είδα και μάλιστα από pajero, με μεγαλύτερο ψυγείο από της vw.
2. Intercooler αέρος-νερού, με παράλληλο δηλαδή κύκλωμα νερού για την ψύξη του σώματος του intercooler. Λύση πολύ αποτελεσματική, αλλά πολύ απαιτητική σε υλικά, μελέτη, διαθέσιμο χώρο πίσω στη μηχανή, κόστος υλικών.
3. Σύστημα ψεκασμού νερού, το λεγόμενο water injection, δηλαδή αυτό που ρώτησε ο Δημήτρης εδώ.
Τις δυο πρώτες από τις παραπάνω εκδοχές λίγο πολύ τις έχω διερευνήσει. Κενά σημεία ενημέρωσης για την τοποθέτηση, αποτελεσματικότητα λειτουργείας, αξιοπιστία κλπ έχω στην τρίτη εκδοχή.
Διάβασα το κείμενο που συνοδεύει την παρουσίαση του προϊόντος στις ιστοσελίδες της snowperformance και της syncro services. Επίσης, το προτείνει ο Busman. Από τη μια λες εμπόριο είναι αυτό, από την άλλη όμως, οι προαναφερόμενοι δεν είναι τυχαίοι. Έχουν αξιοπιστία και χαίρουν εκτίμησης.
Αν αυτό το σύστημα δουλεύει καλά στα τουρμποκίνητα, τότε οι κινητήρες 1,6 TD και 1,9 TD θα ανασάνουν. Θα έχουν σημαντικότατη διαφορά απόδοσης, ακόμα μεγαλύτερη - τουλάχιστον ως αίσθηση στο δρόμο, λόγω μικρής ροπής - από ότι οι 1,9 TDI κινητήρες. (ακούτε Δημήτρηδες, κάτι βασικό για εσάς πιστεύω).
Θα παρακαλούσα όποιον γνωρίζει επί τούτου περισσότερα, να μας διαφωτίσει λίγο.
Βλέπω τρεις λύσεις, με τα υπέρ και κατά η κάθε μια:
1. Απλό ιντερκούλερ αέρος-αέρος, όπως αυτό που φορά η μηχανή από το εργοστάσιο μπροστά στη μάσκα, πχ στο golf, passat, octavia κλπ. Αν σε εμάς τους πισωμήχανους προστεθεί ανεμιστήρας και βρεθεί γωνιά που να έχει άμεσση πρόσβαση σε φρέσκο αέρα, χωρίς να απομακρύνεται το δυνατόν η θέση του από την τουρμπίνα, τότε, ακόμα καλύτερα. Θα είναι πιο αποδοτικό. Κάτι τέτοιο πατεντάρισε ο Θέμης όπως είδα και μάλιστα από pajero, με μεγαλύτερο ψυγείο από της vw.
2. Intercooler αέρος-νερού, με παράλληλο δηλαδή κύκλωμα νερού για την ψύξη του σώματος του intercooler. Λύση πολύ αποτελεσματική, αλλά πολύ απαιτητική σε υλικά, μελέτη, διαθέσιμο χώρο πίσω στη μηχανή, κόστος υλικών.
3. Σύστημα ψεκασμού νερού, το λεγόμενο water injection, δηλαδή αυτό που ρώτησε ο Δημήτρης εδώ.
Τις δυο πρώτες από τις παραπάνω εκδοχές λίγο πολύ τις έχω διερευνήσει. Κενά σημεία ενημέρωσης για την τοποθέτηση, αποτελεσματικότητα λειτουργείας, αξιοπιστία κλπ έχω στην τρίτη εκδοχή.
Διάβασα το κείμενο που συνοδεύει την παρουσίαση του προϊόντος στις ιστοσελίδες της snowperformance και της syncro services. Επίσης, το προτείνει ο Busman. Από τη μια λες εμπόριο είναι αυτό, από την άλλη όμως, οι προαναφερόμενοι δεν είναι τυχαίοι. Έχουν αξιοπιστία και χαίρουν εκτίμησης.
Αν αυτό το σύστημα δουλεύει καλά στα τουρμποκίνητα, τότε οι κινητήρες 1,6 TD και 1,9 TD θα ανασάνουν. Θα έχουν σημαντικότατη διαφορά απόδοσης, ακόμα μεγαλύτερη - τουλάχιστον ως αίσθηση στο δρόμο, λόγω μικρής ροπής - από ότι οι 1,9 TDI κινητήρες. (ακούτε Δημήτρηδες, κάτι βασικό για εσάς πιστεύω).
Θα παρακαλούσα όποιον γνωρίζει επί τούτου περισσότερα, να μας διαφωτίσει λίγο.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Ψεκασμος με νερο;
Σκεφτηκε κανεις να τοποθετησει τα ψυγεια λαδιου (μηχανης, σαζμάν) και τα intercoolers μεσα στις κουφιες πλαϊνες κολώνες?
- kozagio
- Δημοσιεύσεις: 451
- Εγγραφή: Τετ 17 Σεπ 2014 5:55 pm
- Τοποθεσία: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Re: Ψεκασμος με νερο;
Μπα δε νομιζω να χωραει τιποτα εκει μεσα. αλλα και να χωραει δεν θα εχει κυκλοφορια αερα . η πιο καλη λυση για intercooler ειναι απο pajero με βεντιλατερ.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Ψεκασμος με νερο;
Εννοουσα τος πισω κολωνες που στο πανω μερος τους εχουν τις πλαστικες μαυρες μασκες.
- kozagio
- Δημοσιεύσεις: 451
- Εγγραφή: Τετ 17 Σεπ 2014 5:55 pm
- Τοποθεσία: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
Re: Ψεκασμος με νερο;
Ναι τις ίδιες λέω και εγώ . Δεν έχουν αυτό που χρειάζεται. Γενικά το Τ3 δεν προσφέρεται για intercooler. Επειδή σκέφτομαι να κάνω κάτι ο μόνος χώρος που μου κάνει είναι πάνω από το σασμαν, δικινητο γαρ.
- elgreco
- Δημοσιεύσεις: 1084
- Εγγραφή: Τρί 11 Οκτ 2011 9:57 pm
- Τοποθεσία: Αθηνα, Τριπολη, Alexandria,VA USA
Re: Ψεκασμος με νερο;
Ειδα μια φωτο στο fb απο vwnikolopoulos. Νομιζω εχει τοποθετησει intercooler αερος-αερος εκει χωρις ανεμιστηρα