nikos vanagon έγραψε:αν η χριση ειναι περιορισμενη τα χλωριούχα στοιχεια κανουν την δουλεια τους . ενο διανύοντας τις ωρες λειτουργιας και αν δεν τα αντικαταστήσω με καινουργια λογω της μεγαλης επιφανειας μεταλλου αδρανοποιούνται και ετσι δεν υπαρχει οξειδωση
Συγνώμη αλλά στην δεύτερη μελέτη που παράθεσα αναφέρεται σε δημιουργία υδροχλωρικού οξέως στους κινητήρες και στα κιβώτια ταχυτήτων, με αρνητικές επιπτώσεις σε σιδερένια, αλουμινένια και χάλκινα μέρη:
“Chlorinated additives are not used in modern, fully formulated automotive engine oils. The environment within an internal combustion engine consists of high temperatures,combustion and blow-by gases, moisture, acid and oxidation precursors, wear debris, unburned fuel, etc. The combination of these ingredients when combined with the catalytic effects of metallic surfaces and trace soluble metals such as copper will cause the chlorine to hydrolyze, forming hydrochloric acid and other associated reaction products. Once generated, these acidic reaction products can cause serious internal engine corrosion problems, especially on ferrous and aluminum alloys.”