Intercooler

Άβαταρ μέλους
Γιάννης - Μεσολόγγι
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: Δευ 24 Σεπ 2012 12:21 am

Intercooler

Δημοσίευση από Γιάννης - Μεσολόγγι »

Γειά χαρά σας.
Ετοιμάζω ένα μικρό project για τοποθέτηση intercooler στο αυτοκίνητό μου και με ενδιαφέρουν οι απόψεις σας. Έχω intercooler, αλλά, εκεί που το έχω, ίσον τίποτα. Επομένως, θέλω επανατοποθέτηση με καλύτερες προδιαγραφές. Υπενθυμίζω, ο κινητήρας μου είναι 1.9 TDI κωδικός ΑFN, λειτουργεί με εγκέφαλο και χωρίς immobilizer.

Νομίζω είναι σημαντικό βοηθητικό εξάρτημα για τους πετρελαιοκινητήρες με τουρμπίνα, γιατί: (τα λέω χωρίς να είμαι ειδικός για να μπάζω στο κόλπο τους νεότερους)

Η εισαγωγή δέχεται ένα δεδομένο όγκο αέρα προκειμένου αυτός να γίνει μείγμα ψεκασμού που θα συμπιεστεί να καεί. Λόγω του μηχανισμού ανακύκλωσης των καυσαερίων, ο αέρας έχει ήδη επιβαρυνθεί με ψηλή θερμακρασία.
Η καύση γίνεται με το οξυγόνο του αέρα. Αν δει κανείς την καμπύλη περιεκτικότητας του οξυγόνου σε σχέση με τη θερμοκρασία, διαπιστώνει αντιστρόφως ανάλογη σχέση. Δηλαδή, όσο πέφτει η θερμοκρασία, τόσο ανεβαίνει η περιεκτικότητα σε οξυγόνο. Αυτό ισχύει και για το νερό. (θυμάμαι από τη σχολή μου για το νερό, κάτω από τους 18 βαθμούς Κελσίου έχουμε δραματική αύξηση του οξυγόνου). Αποτέλεσμα, με ψυχρό αέρα έχουμε πιο πλήρη και καθαρή καύση, λιγότερη κατανάλωση ή καλύτερο τράβηγμα. Επίσης, χαμηλότερες θερμοκρασίες κινητήρα και μακροζωία.
Ψάχνοντας είδα δυο εκδοχές΄intercooler.
Το κλασικό απλό αερόψυκτο και το πιο σύνθετο υδρόψυκτο. Το πρώτο είναι μια απλή παρεμβολή στο κολάρο εισαγωγής ενός αερόψυκτου ψυγείου αέρα (αέρος - αέρος το λένε). Η φασαρία του δεύτερου (αέρος-νερού το λένε) είναι η εγκατάσταση ενός επιπλέον κυκλώματος νερού (τρόμπα κυκλοφορίας, παγούρι, ψυγειάκι νερού, σωληνώσεις νερού). Το νερό διέρχεται μέσα από το intercooler σε επαφή με τα τοιχώματα έλευσης του αέρα. Σαν μέσο έχει τεράστια θερμοχωρητικότητα, επομένως ψύχει αποτελεσματικά τον αέρα της εισαγωγής μας.

Σε γενικές γραμμές, έχουμε μικρούς κινητήρες σε σχέση με το βάρος κι όγκο των αυτοκινήτων μας. Ο 1600 TD είναι σίγουρα μικρός. Μετριάζεται το μειονέκτημα με τον 1900 TD, αλλά κι αυτός σε κάποιες περιπτώσεις πέφτει μικρός. Κατά τα άλλα, οι κινητήρες αυτοί είναι αντοχής και δοκιμασμένοι σε πολλά μοντέλα. Το intercooler τους βοηθά πάρα πολύ, ιδιαίτερα με ζεστό καιρό, σε ανηφόρες και σε κακόδρομο με 1η 2η ταχύτητα συνεχώς.
Ακόμα κι ένας ισχυρός TDI εκδίδεται σε όλα τα μοντέλα με intercooler.

Να μην μακρυγορώ, το σκεπτικό.
- Είμαστε πισωμήχανοι. Αέρα πίσω έχουμε φτωχό σε σχέση με τη μάσκα μπροστά. Αν κινούμαστε με 10 χλμ σε δασικό πχ, ο αερισμός είναι μηδαμινός. Έχουμε όμως πλαινές γρίλιες πίσω που κατεβάζουν αέρα από έξω κάτω στις γωνίες. Επομένως επιλέγω μια από αυτές τις γωνίες.
- Το intercooler τοποθετείται το δυνατόν πλησιέστερα στην εισαγωγή για να μη χάνεται η ψύξη σε διαδρομές. Οι ανοξείδωτοι σωλήνες και τα σιλικονούχα κολάρα χάνουν λιγότερο. Η εισαγωγή μου είναι πίσω αριστερά. Να λοιπόν η γωνία που διαλέγω.
- Ώπα, έχω χώρο? Είναι λίγο στριμωγμένα τα πράγματα. Το τετράγωνο πλαίσιο που έχω εκεί δέχεται αέρα από τις γρύλιες, έχει κατακόρυφο αεραγωγό κι έχει στο βάθος το πίσω φανάρι. Το μέτρησα περίπου 21,5 εκ ύψος και 26 εκ πλάτος.
- Προτίθεμαι να στερεώσω το intercooler φάτσα σε αυτό το άνοιγμα με τα κολάρα εισόδου-εξόδου να κοιτάνε προς τα κάτω. Λίγο πιο κάτω και δεξιότερα είναι η εισαγωγή και η τουρμπίνα. Μικρή δηλαδή διαδρομή.
- Πάνω στο intercooler στην αριστερή του πλευρά, προς τον αεραγωγό δηλαδή, να στερεώσω μόνιμα έναν ανεμιστήρα-βεντιλατέρ 12-13 V μόνιμης λειτουργίας. Θα δω με ηλεκτρολόγο αν μπορώ να έχω χρονοκαθυστέρηση έναρξης, ώστε ανοίγοντας διακόπτη να προηγείται η μίζα. Θα είναι προώθησης κι όχι αναρρόφησης. Θα αντλεί από πίσω του, δηλαδή από τον αεραγωγό και θα βομβαρδίζει το intercooler.

Ψάχνοντας έχω βρει εδώ στο Μεσολόγγι πέντε έξι διαφορετικά intercooler με κολάρα 52mm όπως δηλαδή τα μαμά. Τρία από αυτά είναι από ΤDI του γκρουπ VW. Στόχος είναι να μην αλλάξω τα δεδομένα ροής αέρα (τα bar πίεσης που έχει σχεδιάσει ο κατασκευαστής). Μάλλον θα καταλλήξω σε αυτό που σας στέλνω φωτογραφία.

Βεντιλατέρ βρηκα στην Αθήνα σε αυτόν http://www.ihosynthesi.gr/ και σε αυτόν https://www.elasyn.gr/index.php. Είναι όλα της ιταλικής Spal, εξαιρετικά για την περίπτωσή μας.
Επιλέγω το μοντέλο VA14 - AP7/C - 34S λόγω μεγέθους. Χωράει στο άνοιγμα του αεραγωγού και έχει διάμετρο παρόμοια με το πλάτος και ύψος του intercooler.

Εντελώς συμπτωματικά, ο Bernd Jaeger διαπίστωσα έχει το ίδιο βεντιλατέρ.
Στέλνω σχετικές φωτογραφίες.
Τέλος, να υπενθυμίσω ότι η πατέντα έχει ήδη φορεθεί από το Θέμη, σε άλλη όμως θέση, με υλικά από μιτσουμπίσι και από το Χριστόφορο. Δεν έχω γνώση τι έβαλε, πάντως είδα παρόμοιο σώμα με αυτό που πιθανά να βάλω και όπως κατάλαβα έχει πολύ αποτελεσματική λειτουργία.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άβαταρ μέλους
Γιάννης - Μεσολόγγι
Δημοσιεύσεις: 217
Εγγραφή: Δευ 24 Σεπ 2012 12:21 am

Re: Intercooler

Δημοσίευση από Γιάννης - Μεσολόγγι »

να και το ιντερκούλερ
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Άβαταρ μέλους
BUS1988
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2337
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Intercooler

Δημοσίευση από BUS1988 »

Γεια και χαρά σου Γιάννη.
Μια χαρά τα είπες νομίζω.
Η πλέον αποτελεσματική, αλλά και η πιο πολύπλοκη λύση το intercooler αέρος-νερού με ψυγείο μπροστά.
Η δική μου εκδοχή (intercooler αέρος-αέρος από Mitsubishi pajero με ενσωματωμένο βεντιλατέρ και τοποθέτηση πίσω από τον αριστερό πίσω τροχό) βολεύει πολύ χωροταξικά, δεν είμαι όμως σίγουρος για την αποδοτικότητα του.
Σε συζήτηση με τον Itso (ο Βούλγαρος μηχανικός-γκουρού των Τ3) μου ανέφερε ότι μετά από δοκιμές που έκανε μετρώντας την θερμοκρασία του αέρα πριν την εισαγωγή, ανακάλυψε ότι πρέπει το intercooler να απομονωθεί όσο το δυνατόν από τη θερμοκρασία που αποβάλει το μοτέρ και η εξάτμιση του Τ3. Έφτιαξε λοιπόν ένα κλειστό πλαίσιο από χοντρό αλουμίνιο το οποίο περιβάλει το intercooler και δημιουργεί "τοίχωμα" ανάμεσα στο intercooler και το μοτέρ.
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό, το είδα με τα μάτια μου, πολύ χαμηλότερη θερμοκρασία αέρα στην εισαγωγή με τα αντίστοιχα αποτελέσματα σε τράβηγμα.
Άβαταρ μέλους
T3syncrocamper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Intercooler

Δημοσίευση από T3syncrocamper »

Έχει βάλει κανείς ιντερκούλερ σε JX 1600 TD να μας πει τη γνώμη του;
Born to ruuuunnn!!!!
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Intercooler

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Σε συνέχεια του θέματος και μιά απάντηση στον Θέμη σήμερα που έψαχνα λίγο το θεμα, ο Bernd Jaeger τοποθετεί το intercooler στο χώρο στην πίσω αριστερή εσοχή (φανάρι), το κλείνει γύρω γύρω για να μήν εισέρχετε ζεστός αέρας απο τον χώρο της μηχανής αλλά μόνο κρύος αέρας απο τις γρύλιες, και μεταφέρει τον εισερχόμενο αέρα για το φίλτρο αέρος στην δεξιά εσοχή όπως είναι στα βενζινοκίνητα.
Πάρε μια ιδέα Θέμη:
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... er-td.html


Επίσης δημήτρη για τo JX μοτεράκι σου ο Busman λέει οτι είναι πολύ καλύτερο απο τον 1.9 ΑΑΖ λόγω του ότι ο JX είναι πολύστροφος (4.500rpm), ενω ο ΑΑΖ είναι αργόστροφος (4.200) οπότε με μιά αλλαγή σε ΑΑΖ δέν κερδίζεις κάτι περισσότερο, ίσα ίσα χάνεις στην τελική ταχύτητα περίπου 10χλμ!!!!!
Η καλύτερη λύση, για να πάρει αέρα ο JX είναι ένα σωστό intercooler και άν το πάς και παραπάνω μπορείς να βάλεις και ένα ψυγειο λαδιού.
Διάβασε εδώ:
http://busman.be/syncro-information/t3a ... ginetypes/
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
T3syncrocamper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2083
Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Intercooler

Δημοσίευση από T3syncrocamper »

Η τοποθέτηση ΜΟΝΟ ψυγείου λαδιού Μπάμπη, τι οφέλη έχει; Αξίζει να τον βάλεις σε JX; Θα μείωνε τη θερμοκρασία του κινητήρα στις ανηφόρες; Σίγουρα βάζεις κάποια κιλά λάδι παραπάνω. Αυξάνεις το χρόνο αλλαγής λαδιών;
Oil cooler.jpg
images.jpg
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
Born to ruuuunnn!!!!
Άβαταρ μέλους
BUS1988
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2337
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Intercooler

Δημοσίευση από BUS1988 »

Δημήτρη 6,5 λίτρα λάδι βάζω σε κάθε αλλαγή με το ψυγείο λαδιού, το αλλάζω κάθε 7.500 χλμ και φαντάζομαι ότι βοηθάει στο κατέβασμα της θερμοκρασίας του μοτέρ στις ανηφόρες. Το δικό μου βέβαια ως Tdi δεν ανεβάζει θερμοκρασία ούτως ή άλλως :mrgreen:
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Intercooler

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Το πιό βασικό είναι το intercooler Δημήτρη. Και ένα σωστά μελετημένο - τοποθετημένο intercooler πραγματικά δίνει πνοή στους τουρμπάτους κινητήρες.
Το ψυγείο λαδιού είναι κάτι βοηθητικό και περισσότερο για καταστάσεις που ζορίζετε πολύ ο κινητήρας και για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
Psyncro
Δημοσιεύσεις: 133
Εγγραφή: Τετ 05 Απρ 2017 10:07 am
Τοποθεσία: SKG

Re: Intercooler

Δημοσίευση από Psyncro »

Είχα μια συζήτηση χθες με έναν γνωστό μου και μου λέει αν μπει ένα intercooler μπροστά από το ψυγείο αντί για ψυγείο λαδιού και χωρίς βεντιλατέρ?
(σίγουρα μεγαλώνει η απόσταση για να πάει πίσω,+ κολάρα μακριά...)
λογικά θα παίρνει αέρα από μπροστά έτσι?
και θα περνάει από τις κυψέλες για να φτάνει και στο ψυγείο?

Δουλειά θα κάνει όμως....?
If you like to travel with your self,you're never alone..!
Don't be scared to walk alone,don't be scared to like it...!

1990 T3 1.6TD (JX) Westfalia Camper Hard-top
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Intercooler

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

1)To intercooler χρειάζετε χοντρούς σε διάμετρο σωλήνες σε σχέση με τον σωλήνα λαδιού μιάς και περνάει αέρας απο μέσα και όχι λάδι. Απο πού θα περάσουν αυτοί οι σωλήνες μπρός-πίσω??? Δέν υπάρχουν τρύπες στο σασσί. Θα πρέπει να προεξέχουν.
Εκτός οτι θα είναι άσχημο στην όψη......Κάπου θα τους μαζέψεις απο κάτω.

2) Η πιό σωστή τοποθέτηση είναι εκεί που λές, αλλά για αυτοκίνητα που έχουν μπροστά το μοτέρ.
4 μέτρα πήγαινε σωλήνα, 4 μέτρα έλα.....δέν νομίζω οτι τελικά θα δουλέψει το σύστημα σωστά.

Μηχανικός δέν είμαι, ούτε μπορώ να αποδείξω κάτι με υπολογισμούς, αλλά απο εμπειρία και μόνο δέν θα έκανα κάτι τέτοιο!
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Απάντηση

Επιστροφή στο “ΜΗΧΑΝΗ”