Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Άβαταρ μέλους
babis@
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Δευ 07 Ιαν 2019 4:13 pm

Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από babis@ »

Το Τ4 μου είναι του 1994 2,5κ.εκ βενζίνη.
Φόρεσα πρόσφατα ελαστικά BF Goodrich AT.
Τα οδηγάω τώρα για εδώ και 1500 χλμ περίπου.
Στην τελευταία μας εκδρομή ανεβήκαμε στις Πρέσπες. Σκέφτηκα να τα δοκιμάσω στην άμμο. Σε ελάχιστα πατημένη άμμο, πήγαιναν μια χαρά, βούλιαζε λίγο το αμάξι, αλλά συνέχιζε με σχετική ευκολία. Πέρασα μάλιστα αλώβητος κι από σημείο που φαινόταν ότι κάποιος άλλος είχε κολλήσει παλιότερα.
Βλέποντας λοιπόν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, άρχισα τις ταρζανιές. Προχώρησα αρκετά. Έφτασα όμως σε ένα σημείο όπου το αμάξι κόλλησε. Ο δεξιός μπροστινός τροχός μπήκε αρκετά στην άμμο. Έβαλα ξύλα στους εμπρός τροχούς και δοκίμασα να βγω. Δε γινόταν τίποτα. Μετά από κάποιες προσπάθειες, ο πίσω αριστερός τροχός ήταν στον αέρα.
Δύο φορές, όταν είχε σχεδόν βγει, έσβηνε οπότε και τελικά έμεινα και με τράβηξαν.


Εικόνα


Μετά τον πολύ μεγάλο πρόλογο και οι απορίες μου:

Ήταν θέμα τετρακίνησης; Θέλει service το visco; Μπαίνει decoupler στο Τ4;

Ήταν θέμα δύναμης κινητήρα; Αναβαθμίζεται ο υπάρχων; Τι άλλος κινητήρας βενζίνης μπαίνει στο Τ4; Υπάρχει μάστορας στην Ελλάδα που να κάνει τέτοιες μετατροπές;

Το ξέρω ότι είναι πολλές οι απορίες μου αλλά ελπίζω κάποιος να μπορεί να βοηθήσει...
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Να υποθέσω οτι δέν έχεις μπλοκέ στο πίσω διαφορικό ε?
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
babis@
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Δευ 07 Ιαν 2019 4:13 pm

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από babis@ »

Πριν να πάρω το αμάξι και αυτές τις ημέρες, έχω ρίξει πάρα πολύ διάβασμα για τη λειτουργία των Syncro T4.
Νομίζω ότι έχει.. Και λέω νομίζω επειδή έχει το λεβιεδάκι που τραβάς, ανάβει το λαμπάκι του πίσω διαφορικού αλλά δε ξέρω κατά πόσο δουλεύει.

Και για να επιβεβαιώσω ότι κατάλαβα τα όσα διάβασα: το λεβιεδάκι αυτό κλειδώνει το πίσω διαφορικό, δηλαδή τους δύο πίσω τροχούς μεταξύ τους ενώ το βίσκο δίνει και πίσω κίνηση αν και όταν χρειαστεί;
Άβαταρ μέλους
kozagio
Δημοσιεύσεις: 451
Εγγραφή: Τετ 17 Σεπ 2014 5:55 pm
Τοποθεσία: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από kozagio »

Πολλές οι απορίες σου Μπάμπη.
Πρώτον το αυτοκίνητο όπως μπορώ να δω δείχνει ότι έχει κάτσει με την κοιλιά και θα ήταν έτσι και αλλιώς δύσκολο να ξεκολλήσει.
Αν έχεις δει φωτογραφίες από Τ3 σε άγριες εκτός δρόμου διαδρομές σίγουρα δεν θα μπορούσε κανένα Τ4 να τις κάνει.
Η τετρακίνηση του Τ4 έχει φτιαχτεί περισσότερο για ασφάλεια σε γλιστερους δρόμους και όχι για εκτός διαδρομές.
Η σιλικόνη τώρα αν από το 94 δεν έχει ανοιχτεί ποτέ τότε σίγουρα θα πρέπει να την φτιάξεις (πρόσεχε μέσα θα μπει σιλικόνη μόνο 100000 cst τίποτα λιγότερο)
Decoupler δεν υπάρχει και δεν μπαίνει εύκολα κάποια πατέντα
Το μπλοκε λογικά αν ανάβει το λαμπάκι μάλλον δουλεύει
Για να τεστάρεις την τετρακίνηση κάνε κάτι απλό. Κολλάς τις δύο πίσω ρόδες ταυτόχρονα σ ένα ψηλό πεζοδρόμιο κάθετα βάζεις όπισθεν και ξεκινάς. Αν το αυτοκίνητο ανέβει χωρίς σπιναρισμα εμπρός τότε η σιλικόνη μάλλον είναι καλή. Μια παρατήρηση: κάποια Τ4 όταν βάζεις όπισθεν γίνονται μόνο δικινητα δεν θυμάμαι ποιας χρονολογίας
Τέλος το μοτέρ μην το πειράξεις δε σπάει δεν χαλάει και είναι χαμηλοροπο.
Το μεγαλύτερο βενζινοκινητο ήταν το vr6 αλλά με 140 άλογα (το θεωρώ τραγικό, πολύ κακό για το τίποτα)
Αυτά για την ώρα
Άβαταρ μέλους
babis@
Δημοσιεύσεις: 55
Εγγραφή: Δευ 07 Ιαν 2019 4:13 pm

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από babis@ »

Πολύ κατατοπιστική η απάντησή σου και σε ευχαριστώ πολύ.

Όντως το αυτοκίνητο, στην τελευταία μου προσπάθεια, μπήκε όλο μες την άμμο.. Πιο πριν όμως δεν ήταν τόσο χάλια.. Γι αυτό μίλησα για δύναμη κινητήρα.. Νωρίτερα, μόλις προχωρούσε λίγο και ήταν έτοιμο να βγει, έσβηνε λόγω δύναμης..

Σε ξένα φόρα, έχω διαβάσει να κουμπώνουν τον 1.8t 20v κινητήρα από golf mk ή από audi tt.
Αν πράγματι γίνεται αυτή μετατροπή, υπάρχει μάστορας εμπιστοσύνης - γνώστης στην Ελλάδα;
Ξέρεις - ξέρει κάποιος κάτι επ' αυτού;

Υ.Γ. Το αμάξι μου αρέσει πολύ και γιαυτό θέλω αν γίνεται να του δώσω λίγο δύναμη. Δε με νοιάζει το παντρευτώ (αυτό το κάνω με πολλά πράγματα που έχω - την παντρειά δλδ)
tomy
Δημοσιεύσεις: 157
Εγγραφή: Δευ 10 Οκτ 2016 2:13 pm

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από tomy »

Κανονικά και μια ρόδα να έχει πρόσφυση πρέπει να
σε ξεκολλήσει. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του μπλοκε.
Μάλλον κάτι δε πάει καλά. Σε ένα ανυψωτικό πιστεύω θα
δεις τι κάνουν οι πίσω ρόδες.
tomy
Δημοσιεύσεις: 157
Εγγραφή: Δευ 10 Οκτ 2016 2:13 pm

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από tomy »

Όσον αφορά τη μετατροπή μην
το κάνεις γιατί δεν θα μπορεις
να το δηλωσεις. Θα έχεις θέμα
με τα ΚΤΕΟ και αν πέσεις σε κανα
έλεγχο θα μπλέξεις άσχημα.
Τα διοικητικά πρόστιμα στα ΙΧΦ
είναι από 5000 και πάνω δεν είναι
σαν τα ΙΧΕ. Επισης σε τροχαίο
σοβαρο μπορεί να το ψάξει η
Ασφαλιστική και να μην σε καλύψει.
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

tomy έγραψε: Πέμ 10 Ιαν 2019 1:38 pm Κανονικά και μια ρόδα να έχει πρόσφυση πρέπει να
σε ξεκολλήσει. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του μπλοκε.
Μάλλον κάτι δε πάει καλά. Σε ένα ανυψωτικό πιστεύω θα
δεις τι κάνουν οι πίσω ρόδες.
Αυτό ισχύει με την προϋπόθεση οτι υπάρχουν 2 μπλοκέ διαφορικά (μπρος-πίσω πράγμα που το Τ4 δέν διαθέτει) και οτι το Visco μπλοκάρει και μεταφέρει κίνηση σε ικανοποιητικό βαθμό, γιατί ώς γνωστόν μπορεί το Visco φαινομενικά να δουλεύει (π.χ. πάνω σε γρύλο συνεργείου) αλλά δέν μπορούμε να μετρήσουμε το ποσοστό κίνησης που μεταφέρει στον άξονα.
Μπορεί π.χ. να έχει γίνει σούπα η σιλικόνη μέσα στο Visco απο τα χρόνια και ενώ φαινομενικά δείχνουν να γυρίζουν οι πίσω τροχοί να μεταφέρεται στην πραγματικότητα ένα 5-10% της δύναμης του κινητήρα πίσω ενώ θα έπρεπε να είναι 50%.
Επίσης στην περίπτωση της άμμου που κόλλησε ο Μπάμπης, και άν διαβάσετε την περιγραφή, θα δείτε οτι ήταν ώρα και έκοβε βόλτες στην άμμο πράγμα που για μένα σημαίνει οτι δουλεύοντας το Visco για πολύ ώρα, ζεστάθηκε η σιλικόνη, έγινε ρευστή, με αποτέλεσμα αργότερα να μην μπορούσε να μεταδώσει το απαιτούμενο 50% ποσοστό κίνησης στους πίσω τροχούς.
Για τον κινητήρα θα συμφωνήσω να μήν κάνεις αλλαγή.
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
kozagio
Δημοσιεύσεις: 451
Εγγραφή: Τετ 17 Σεπ 2014 5:55 pm
Τοποθεσία: ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από kozagio »

1.8 t...... Τι ωραίο μοτέρ!!!...... Ξέχνα το

Ας πούμε ότι αποφασίζεις να το βάλεις. Η λέξη "κουμπώνει" έχει πολλές προεκτάσεις. Αν το πας σε κάποιο συνεργείο που θ αναλάβει ολόκληρη την μετατροπή υπολόγισε ότι θ αποχωρηστεις περίπου 3000 ευρώ. Χρειάζεται αλλαγή στην καλωδίωση , ξεκλείδωμα ο εγκέφαλος γιατί δεν λειτουργεί χωρίς τα όργανα από τον δότη και το imobilizer . Αν το μοτέρ έχει ηλεκτρικό γκάζι τότε θέλεις και πεντάλ γκαζιού,θα πρέπει να βρεις χώρο για το intercooler , θα χρειαστεί κάποια μετατροπή στις βάσεις στα κολάρα του νερού και νέα εξάτμιση απο εμπρός έως πίσω με άλλο καταλύτη . Εε.... αφού το κατέβασες δεν θ αλλάξεις και δίσκο πλατό. Καλά όλα αυτά , το μεταχειρισμένο μοτέρ που θα βάλεις σε τι κατάσταση θα είναι;.
Ας πούμε ότι θα είναι όλα τέλεια. Στον δρόμο θα πετάει σίγουρα , έκτος δρόμου τι γίνεται; Σε δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις για να έχεις δύναμη θα πρέπει να τον έχεις μέσα στο τούρμπο δεν μπορείς να έχεις ροπή από τις 1000 στροφές
Άβαταρ μέλους
BUS1988
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2337
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Απορίες Τετρακίνησης - Κινητήρα

Δημοσίευση από BUS1988 »

Τον 1,8Τ τον έχει ο Σταύρος με ΙΧΕ βέβαια, ίσως θα μπορούσε να μας διαφωτίσει
Απάντηση

Επιστροφή στο “T4 (1990-2003)”