ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
stavros syncro
Δημοσιεύσεις: 1277
Εγγραφή: Σάβ 27 Αύγ 2011 2:14 pm
Τοποθεσία: Πάτρα

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από stavros syncro »

Απίστευτο...έχω μείνει άναυδος...
Syncro 16'' 1.8T
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

Αφού σας ευχαριστήσω για το ενδιαφέρον σας, επανέρχομαι στα test της NHTSA και στο προαναφερόμενο, κατά την ταπεινή μου άποψη, εργονομικό πρόβλημα που υπάρχει στο Τ3, με αποτέλεσμα, αφ' εν'ος μεν να έχει κριθεί αυστηρότερα απ΄ότι θάπρεπε κατά τα test αυτά, θέτοντας έτσι και θέμα ακυρότητας τους η, έστω, ανακρίβειας, ενώ δημιουργεί και ένα προβηματισμό στους χρήστες του που θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στην ανθρώπινη ζωή σε περίπτωση ατυχήματος!

Για να σας εξηγήσω το θέμα θα πρέπει να σας δείξω μερικές φωτογραφίες από τα test αυτά.

Ξεκινάμε με μερικές, από το πρώτο test του 1980, που δείχνουν το εσωτερικό μετά την πρόσκρουση:

Πλευρά οδηγού:

Εικόνα

Εικόνα



Πλευρά συνοδηγού

Εικόνα

Εικόνα

Βλέπουμε πως κτυπάνε έντονα τα γόνατα στο ταμπλώ, αν και οι τιμές "femur", που μετράνε αυτή την καταπόνηση, παραμένουν εντός των ορίων.


Και η εύλογη απάντηση των Αμερικανών μετά από 8 χρόνια, στο test του '88, στο θέμα που, θεωρώ βέβαιο, πως τέθηκε

Εικόνα

Βαθμονόμησαν την "σκαλιέρα" του καθίσματος, για να τονίσουν πως η ρύθμιση βρίσκεται ακριβώς στην μέση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές, για "κούκλα" μέσου ύψους που αναπαριστά τον μέσο άνθρωπο!

Σημειωτέον πως στην ίδια θέση βρίσκεται το κάθισμα, όσο μπορώ να διακρίνω, και στο test της ADAC.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Hellenic Vanagon την Σάβ 22 Οκτ 2016 8:02 pm, έχει επεξεργασθεί 8 φορές συνολικά.
The Syncro Heresy
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

Δείτε εδώ ποιά θέση καθίσματος προτείνει η VW, για μία κυρία που, κρίνοντας από τα...συμφραζόμενα, δεν ξεπερνάει το μέσο ύψος του 1,75 m!

Εικόνα

Mε άλλα λόγια αγαπητοί συμφορουμίτες, πιστεύω πως είναι εργονομικό λάθος η τοποθέτηση της σκαλιέρας του καθίσματος στο σημείο που βρίσκεται, και τα αποτελέσματα στα crash test, της NHTSA η οποιουδήποτε άλλου, θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερα, αν το κάθισμα ετοποθετείτο πιο πίσω!

Ειδικά το κάθισμα του συνεπιβάτη, θεωρείστε το δεδομένο πως θα πρέπει να βρίσκεται μόνιμα και διαρκώς στην τελευταία θέση της ρύθμισης, όσο το δυνατόν πιο πίσω!

Για κανένα λόγο πρακτικής εξυπηρέτησης, μην θυσιάζετε αυτό τον έξτρα χώρο επιβίωσης!

Η πάκτωση της σκαλιέρας εκεί που βρίσκεται, ίσως έχει υπαγορευτεί από άλλους παράγοντες, όπως η ανάγκη στο μονοκάμπινο, (SINKA), που ο χώρος περιορίζεται από το τέλος της καμπίνας, να υπάρχει πλήρης δυνατότητα ρυθμίσεων.

Η, ακόμα, από την κλίση του τιμονιού, που άνετα θα μπορούσε να είναι πιο κάτω, εμποδίζοντας, βέβαια, έτσι αρκετά τον χώρο επιβίβασης.

Και σας μιλάω εκ΄πείρας, γιατί μετά από 20 και πλέον χρόνια στο τιμόνι του Τ3, ανακάλυψα πως, με ένα ύψος λίγο παραπάνω από το μέσο, πολύ πιο άνετα και ευχάριστα ελέγχω το Τ3, βάζοντας το κάθισμα στην προτελευταία θέση της διαδρομής!
(Σε αυτό βοηθάει πολύ και η τοποθέτηση μικρότερου τιμονιού, που βέβαια, τόνα φέρνει τάλλο, απαιτεί την ύπαρξη υποβοήθησης!).

Αυτοί οι 5-10 πόντοι διαφοράς στην απόσταση από το ταμπλώ, μπορούν να κάνουν την διαφορά μεταξύ ζωής και θανάτου!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Hellenic Vanagon την Σάβ 23 Φεβ 2013 12:35 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
The Syncro Heresy
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

Eπειδή όμως μαθαίνω πως σας αρέσουν τα "real life crash test", ας περάσουμε, πάλι, από την θεωρία στην πράξη:

Ο συγκεκριμένος άνθρωπος, γλίτωσε χωρίς γρατζουνιά, κάνοντας ένα άλμα, (σε μήκος), δύο μέτρων, με ταχύτητα 95 χλμ./ω, πέφτοντας εκτός δρόμου, μετά από ύπνο στο τιμόνι και κλατάρισμα του εμπρός δεξιού λάστιχου.

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Hellenic Vanagon την Σάβ 22 Οκτ 2016 8:07 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
The Syncro Heresy
Άβαταρ μέλους
t3 syncro tool
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3124
Εγγραφή: Πέμ 29 Δεκ 2011 10:20 am
Τοποθεσία: Αθήνα-Ν.Ιωνία
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από t3 syncro tool »

Hellenic Vanagon έγραψε:Και σας μιλάω εκ΄πείρας, γιατί μετά από 20 και πλέον χρόνια στο τιμόνι του Τ3, ανακάλυψα πως, με ένα ύψος λίγο παραπάνω από το μέσο, πολύ πιο άνετα και ευχάριστα ελέγχω το Τ3, βάζοντας το κάθισμα στην προτελευταία θέση της διαδρομής!
Αυτό λοιπόν ήταν το εργονομικό ελλάτωμα του Τ3. Είπα και εγώ :!: :!:
Λοιπόν H.V. το είχα παρατηρήσει και εγώ αυτό. (Την πρόσκρουση των γονάτων σε περίπτωση ατυχήματος πάνω στο ταμπλό). Είναι και σιδερένιο το άτιμο. Με είχε προβληματίσει ένα διάστημα, αλλά μετά σταμάτησα να το σκέφτομαι. Τα καθίσματα είναι μονίμως τελευταία σκάλα και τα δύο.
Συμφωνώ απολύτως λοιπόν και σε ευχαριστούμε που μας εντόπισες ένα πρόβλημα.
Τα καθίσματα λοιπόν όσο το δυνατόν πιό πίσω να υπάρχει χώρος.
Και ειδικά του συνοδηγού που δέν έχει καμιά σχέση με τον χειρισμό του αυτοκινήτου.
Να μήν ξεχναμε και την ζώνη παιδιά ε? Σημαντικότατο. Και όχι πιασμένη με μανταλάκι να έχει μπόσικα!!!!!!
Μήν παίζουμε με αυτά τα πράγματα.
Αυτό που μου κάνει όμως εντύπωση είναι γιατί το βάλανε στην μέση το κάθισμα στα Crach Test.
Μήπως για να υποβαθμίσουνε την Παθητική του ασφάλεια και δέν τους βγήκε τελικά ή έτσι είναι η στάνταρ διαδικασία?
Volkswagen. Turning owners into mechanics for over 50 years....!!!!!!!!!!!!
T3 Syncro 14" 2.1 DJ
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

t3 syncro tool έγραψε:
Hellenic Vanagon έγραψε: Αυτό που μου κάνει όμως εντύπωση είναι γιατί το βάλανε στην μέση το κάθισμα στα Crach Test.
Μήπως για να υποβαθμίσουνε την Παθητική του ασφάλεια και δέν τους βγήκε τελικά ή έτσι είναι η στάνταρ διαδικασία?
Bάζοντας στην θέση αυτή το κάθισμα, είναι δύσκολο, ακόμα και μετρίου αναστήματος άνθρωποι, να βρουν την σωστή θέση.

Από την άλλη, ένας κατασκευαστής οφείλει να ανταποκριθεί σε κάποιες προδιαγραφές που λένε ότι το όχημα θα πρέπει να μπορεί να οδηγηθεί από τόσο ύψος ανθρώπου έως τόσο.

Αν βάλουμε σαν κάτω όριο τον άνθρωπο με 1,50 m ύψος, που θα πρέπει να μπορεί να φθάνει τα χειριστήρια και το τιμόνι, και με δεδομένη την θέση του τιμονιού στο Τ3, προκύπτει το πλησιέστερο, προς το ταμπλώ, σημείο που θα πρέπει να φθάνει το κάθισμα.

Λόγω της ιδιόμορφης θέσης του τιμονιού του Τ3, ένας μικρόσωμος άνθρωπος, θα πρέπει να τραβήξει πολύ μπροστά το κάθισμα για να φτάνει τα χειριστήρια.

Έτσι έχουμε ένα μέσον όρο, το μέσον της διαδρομής, που αναγκαστικά, λαμβάνουν υπ΄όψη τους στα σχετικά test, και με "κούκλες" που προσομειώνουν τον "μέσο" άνθρωπο και που με το ζόρι, σχεδόν, χωράνε στην, προβλεπόμενη, μέση θέση.

Όλη η διαδικασία του crash test όμως επηρρεάζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από αυτόν τον παράγοντα!

Αυτός είναι ο λόγος που είπα από την αρχή ότι τα test της NHTSA, πιστεύω, πως είναι λάθος και ελπίζω να το απέδειξα, τουλάχιστον, σε ένα κάποιο βαθμό!

Στην συνέχεια έρχεται η IIHS και η FOLKSAM να εκπλαγούν από τα αποτελέσματα του αυτοκινήτου στον δρόμο, γιατί με βάση αυτά τα test που πραγματοποίησε η NHTSA, το Τ3 είχε ούτε λίγο ούτε πολύ...60% καλύτερα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα, κερδίζοντας την "διάκριση" του αυτοκινήτου με την μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στις εργαστηριακές μετρήσεις και στον πραγματικό συντελεστή θνησιμότητας, που διαμορφώθηκε τόσο χαμηλά, ώστε να "τερματίσει" σαν το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της δεκαετίας '80 στην Αμερική!
(Λέει η IIHS!).

Φυσικά οι άνθρωποι, μιλώντας πάντα σε ποσοστά, δεν οδηγούν το Τ3 καθήμενοι στις θέσεις που τους έβαλε η NHTSA!

Bέβαια έπαιξαν και άλλοι παράγοντες ρόλο για την τεράστια διαφορά ανάμεσα στο εργαστηριακό αποτέλεσμα και
σε αυτό που έδειξε το αυτοκίνητο σε "real life crash tests".

Ένας από αυτούς, ο μη συνυπολογισμός της μάζας ενός οχήματος, που με δύο λόγια λέει ότι ένα βαρύ αυτοκίνητο με μέτριο αποτέλεσμα σε σύγκρουση με σταθερό εμπόδιο, θαυμάσια μπορεί να προστατέψει καλύτερα τους επιβάτες του αν σύγκρουστεί με ένα ελαφρύτερο και ας έχει το τελευταίο άριστα αποτελέσματα σε crash test με σταθερό εμπόδιο!
The Syncro Heresy
topaz

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από topaz »

=
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος topaz την Πέμ 17 Απρ 2014 12:48 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Hellenic Vanagon την Σάβ 22 Οκτ 2016 8:11 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
The Syncro Heresy
dimitris_volos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3169
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:35 am
Τοποθεσία: volos
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από dimitris_volos »

πολυ μου αρεσουν τα αρθρα σου h-v
...my name is Cooled, Air Cooled.

IGNORANCE IS THE MOTHER OF ADVENTURE
Άβαταρ μέλους
Hellenic Vanagon
Δημοσιεύσεις: 324
Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2012 3:47 pm
Επικοινωνία:

Re: ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Τ3

Δημοσίευση από Hellenic Vanagon »

dimitris_volos έγραψε:πολυ μου αρεσουν τα αρθρα σου h-v
Νάσαι καλά. Σε ευχαριστώ.
The Syncro Heresy
Απάντηση

Επιστροφή στο “T3 (1979-1992 Europe & USA) (- 2003 South Africa)”