the WESTFALIA story

Κι όμως, μπορεί μερικά πράγματα να μην τα γνωρίζετε ακόμη...
Απάντηση
dimitris_volos
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 3157
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:35 am
Τοποθεσία: volos
Επικοινωνία:

the WESTFALIA story

Δημοσίευση από dimitris_volos » Τετ 26 Φεβ 2014 3:45 pm

Η WESTFALIA ιδρύθηκε το 1844 από τον Johann Knobel και αρχικά κατασκεύαζε αγροτικά εργαλεία. Λόγω της ενασχόλησης αυτής εισήλθε και στην κατασκευή ιπποκίνητων αμαξών. Κάποιες από αυτές ήταν επιβατικές και έπρεπε να είναι καλής ποιότητας η κατασκευή τους. Έτσι η βιοτεχνία αυτή δημιούργησε τη δική της σειρά εξοπλισμού για να μπορεί να ανταγωνιστεί τις άλλες βιοτεχνίες, έχοντας το δικό της know-how χωρίς την εμπλοκή άλλων προμηθευτών και στη συνέχεια άρχισε να κατασκευάζει τροχόσπιτα. Το camping και τα τροχόσπιτα άρχισαν να γίνονται δημοφιλή στη δεκαετία του ‘20 αλλά ήταν ιδιαίτερα ογκώδη και ακριβά και χρειαζόταν δυνατά οχήματα έλξης, επίσης ακριβά.

Το εργοστάσιο της Westfalia σχεδόν ισοπεδώθηκε από βομβαρδισμό κατά τη διάρκεια του 2ου παγκοσμίου πολέμου, αλλά ήδη ήταν σε θέση να παρουσιάσει ένα τροχόσπιτο από ατσάλινο πλαίσιο στην έκθεση του Ανόβερο το 1947. Η έλευση του VW Transporter το 1950 άλλαξε τα δεδομένα. Με το μεγάλο εσωτερικό του χώρο και την εύκολη συντήρηση γνώρισε αμέσως επιτυχία. Εκείνη την περίοδο, η κατοχή επιβατικού οχήματος ήταν μάλλον πολυτέλεια. Όσοι ήταν κάτοχοι, το χρησιμοποιούσαν τις εργάσιμες μέρες για τα προς το ζην, αλλα τα σαββατοκύριακα ήταν καλή ευκαιρία για βόλτα στην εξοχή. Οι κάτοχοι ενός van έβαζαν έξτρα καθίσματα για τη βόλτα της οικογένειας. Αυτό με τον καιρό τους οδήγησε στην προσθήκη κρεβατιών, μικρών κουζινών κλπ έτσι ώστε να μπορούν να αποφεύγουν τον ύπνο στα ξενοδοχεία ή ακόμα και την αγορά τροχόσπιτου.

Η WESTFALIA Company είδε νωρίς αυτή την τάση του κόσμου και πρόσθεσε στην γκάμα της εξαρτήματα εύκολα στη συναρμολόγηση για να τοποθετηθούν σε van το σαββατοκύριακο και εύκολα στην αποσυναρμολόγηση για να ξαναγίνει το van όχημα μεταφοράς αγαθών.τις καθημερινές. Η επανάσταση ήρθε το 1951 όταν ένας αξιωματικός του Αμερικανικού Στρατού ζήτησε από τη Westfalia να του κατασκευάσει ένα συνδυασμό αυτοκινήτου van & τροχόσπιτου (caravan), ένα motorcaravan. Δηλαδή τον εξοπλισμό ενός τροχόσπιτου σταθερό σε ένα όχημα. Το αποτέλεσμα γρήγορα οδήγησε σε παραγγελία για άλλα πενήντα παρόμοια οχήματα.

Eτσι, το 1952 η Westfalia άρχισε να παράγει πάνω σε VW Transporter τα CAMPING BOXES. Αυτά τα οχήματα είχαν ένα χώρο σαν καμπίνα πίσω από τη θέση του οδηγού-συνοδηγού που περιείχε εξοπλισμό μαγειρέματος και πλυσίματος και αναδιπλούμενο έπιπλο που μετατρεπόταν σε κρεβάτι. Κατά τα έτη 1954-1955 το κουβούκλιο της μηχανής μίκρυνε δίνοντας μεγαλύτερο εσωτερικό χώρο που δόθηκε στο αναδιπλούμενο κρεβάτι βελτιώνοτας το μέγεθος και τη θέση του. Κατασκευαζόταν δύο βασικά μοντέλα , το Westfalia Camping Box Standard και το Export με διάφορες παραλλαγές.

Το μοντέλο SO42 της σειράς standard είχε ένα μικρό κρεβάτι, μεγάλο πλαϊνό ντουλάπι και αναδιπλούμενο τραπέζι. Πολλά από αυτά είχαν οροφή Dormobile . Πάνω από 11.000 SO42 κατασκευάστηκαν
Το SO44 επίσης της σειράς standard είχε κι αυτό μεγάλο κρεβάτι και περιστρεφόμενο τραπέζι πίσω από το κάθισμα του οδηγού. Είχε εξοπλισμό μαγειρέματος και πλυσίματος και ανακλινόμενη οροφή αντί για την φυσαρμόνικα των προηγούμενων μοντέλων.

Το 1955, άρχισε η παραγωγή της σειράς Export. Η Westfalia παρέδιδε τα οχήματα μέσω αντιπροσώπων στους πελάτες της. Την εποχή εκείνη ένα camper της κόστιζε αρκετά ακριβά, περί τα 9000 μάρκα, σχεδόν όσο και μια Mercedes 190. Για αυτό το λόγο μεγάλο μέρος της παραγωγής προοριζόταν για εξαγωγή. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του CAMPINGWAGEN DELUXE ή SO23 το 1956. ο εξοπλισμός του ήταν εντυπωσιακότερος των προηγούμενων μοντέλων, όπως προδίδει και ο χαρακτηρισμός Deluxe. Είχε περισσότερα ντουλάπια, δεξαμενή νερού 90 λίτρων, κουρτινάκια, καλής ποιότητας μοκέτα, θήκες και φινίρισμα στο εσωτερικό. Ως έξτρα, υπήρχαν σχάρα οροφής και κοτσαδόρος. Παρ’ όλα αυτά, δεν είχε εξοπλισμό μαγειρέματος αφού η κύρια αγορά στην οποία απευθυνόταν, οι ΗΠΑ, δεν επέτρεπαν τη χρήση υγραερίου για μαγείρεμα στα οχήματα.

Tο 1000ο Westfalia Deluxe Camper παρήχθη το 1959.

Το 1960 τερματιστήκαν οι αυτοσυναρμολογούμενες σειρές και εγκαινιάστηκε το πρόγραμμα MOSAIK. Με αυτό η επίπλωση της Westfalia ήταν πλέον διαθέσιμη σε ανεξάρτητα τμήματα δίνοντας στον αγοραστή μεγαλύτερη ευχέρεια συνδυασμών. Εξακολουθούσε βέβαια να υπάρχει η φιλοσοφία του DIY (di it yourself/καντο μόνος σου).
Από το 1961 μπορούσε κάποιος να αγοράσει ως έξτρα, οροφή Dormobile. Η πλαϊνή τέντα ήταν επίσης έξτρα. Η εστία μαγειρέματος μπορούσε να είναι εσωτερική ή εξωτερική, που βόλευε και περισσότερο. Το μοντέλο SO34 ελιχε επένδυση φορμάικα στο εσωτερικό, ενώ το SO35 ξύλινη επένδυση. Η θέση ύπνου άγγιξε την τελειότητα με διπλο αναδιπλούμενο κρεβάτι που κοίμιζε άνετα δυο ενήλικες. Η πλάτη του μπροστινού καθίσματος έπεφτε ώστε να κοιμίζει δυο παιδιά. Μια έμπνευση του 1962 ήταν να χρησιμοποιηθεί η ρεζέρβα ως βάση για υπαίθριο τραπέζι!
Μέχρι το τέλος του 1963 πάνω από 10.000 οχήματα είχαν παραχθεί. Σε σύνολο, η Westafalia μετέτρεψε πάνω από 25.000 split screen volkswagen.

Με την άφιξη του Bay window transporter η Westfalia σταμάτησε την παραγωγή τροχόσπιτων και αφιερώθηκε αποκλειστικά στη μετατροπή οχημάτων σε motorcaravans, τα γνωστά μας camper.
Δυο νέες σειρές εγκαινιάστηκαν, οι SO60 & SO62 ενώ παρέμεινε και η παλαιότερη SO61 του προγράμματος Mosaik.
Οι επιλογές οροφής παρέμειναν οι ίδιες. Μεγάλη ατσάλινη οροφή, εκτεινόμενη ή ανακλημένη με εσωτερικό κρεβάτι. Υπήρχε μεγάλη γκάμα παρελκόμενων, όπως τέντες με χημική τουαλέτα, συρόμενα παράθυρα κ.α.

Το 1968 τα μοντέλα πήραν ονόματα ευρωπαϊκών πόλεων (όλα της σειράς SO69)
PARIS
ROME
AMSTERDAM
OSLO
STOCKHOLM

Μέχρι το τέλος του 1969, 50.000 Westfalia camper μετατροπές όλων των ειδών είχαν πουληθεί. Με το 80% της παραγωγής να έχει εξαχθεί, κυρίως στις ΗΠΑ.
Το φθινόπωρο του 1970 τα μοντέλα μειώθηκαν σε τρία (όλα της σειράς SO72)
HELSINKI
MADRID
LUXEMBOURG

Η σφηνοειδής ανακλινόμενη οροφή της Westfalia άρχισε να αναπτύσσεται γύρω στα 1971 για να αντικαταστήσει την ακριβή ανοιγόμενη Dormobile. Οι πρώτες εκδόσεις (Αύγουστος ‘72 – Ιούλιος ‘73) εδραζόταν στο μπροστινό τμήμα της οροφής και είχε χώρο μόνο για να κοιμίσει δυο παιδιά. Η Westfalia άλλαξε τον προμηθευτή της και το νέο μοντέλο που αναπτύχθηκε μπορούσε πλέον να κοιμίσει δυο ενήλικες. Επίσης, άλλαξαν το σημείο έδρασης στο πίσω μέρος της οροφής.

Στα 1972/73 άρχισε η παραγωγή σε μια σειρά μοντέλα που έμελε να καθιερώσουν τη Westfalia ως ηγέτη στις μετατροπές των VW Transporters.

Το 1973 τρία μοντέλα της σειράς SO73 ήταν διαθέσιμα:
DUSSELDORF
MALAGA
OFFENBACH

Όλα είχαν τη νέα οροφή και καινοτομίες, όπως θέρμανση και τάπα βενζίνης με κλειδί.

Τα οχήματα της Westfalia που εξαγόταν στο Ηνωμένο Βασίλειο είχαν τα ονόματα CARAVANETTE και CONTINENTAL. Στην τιμή πώλησης περιλαμβανόταν η τέντα αλλά πουλιόταν ως έξτρα οι ζώνες ασφαλείας!
Στα 1974 έκανε την εμφάνισή του το νέο μοντέλο HELSINKI (σειρά SO73/7) εφοδιασμένο με μεγάλα άνετα καθίσματα. Το 1976 το Helsinki αντικαταστάθηκε από το BERLIN (σειρά SO76/1) που είχε μικρότερα καθίσματα αλλά αυτή τη φορά περιστρεφόμενα. Τα μοντέλα αυτά είχαν μόνωση στην οροφή και το πλάι και είχαν και ψυγείο, μια high tech καινοτομία για τη δεκαετία του ’70.
Η DIY συναρμολογούμενη σειρά Mosaik (SO72) ακόμα ήταν διαθέσιμη όλα αυτή την περίοδο με μοναδική διαθέσιμη αλλαγή τη μπροστινή θέση φύλαξης της ρεζέρβας στο μπροστινό τμήμα του οχήματος που βγήκε το 1975.
Οι προδιαγραφές των Helsinki και Berlin παρέμειναν ουσιαστικά ίδιες μέχρι την εμφάνιση του VW T25 το καλοκαίρι του 1979.
Η Westfalia συνεχίζει να παράγει προϊόντα μέχρι σήμερα, με το 90% της παραγωγής να εξάγεται κυρίως στις ΗΠΑ.
Δεν έχετε τα απαραίτητα δικαιώματα για να δείτε τα συνημμένα αρχεία σε αυτή τη δημοσίευση.
...my name is Cooled, Air Cooled.

IGNORANCE IS THE MOTHER OF ADVENTURE

Άβαταρ μέλους
BUS1988
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 2310
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 5:59 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: the WESTFALIA story

Δημοσίευση από BUS1988 » Τετ 26 Φεβ 2014 8:01 pm

Πολύ καλό άρθρο, εύγε Δημήτρη

Άβαταρ μέλους
T3syncrocamper
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1962
Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 3:06 pm
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: the WESTFALIA story

Δημοσίευση από T3syncrocamper » Πέμ 27 Φεβ 2014 7:09 am

Νάσαι καλά Δημήτρη :o
Born to ruuuunnn!!!!

Άβαταρ μέλους
magiolino
Δημοσιεύσεις: 605
Εγγραφή: Κυρ 11 Μαρ 2012 8:28 pm

Re: the WESTFALIA story

Δημοσίευση από magiolino » Πέμ 27 Φεβ 2014 9:58 am

Ωραίο άρθρο Δημήτρη!

Μου λύθηκε και η απορία όσο αναφορά την διαφορά της οροφής ανοιγόμενη μπροστά η πίσω :-D
Εικόνα

Άβαταρ μέλους
sotyanif
Δημοσιεύσεις: 1997
Εγγραφή: Δευ 25 Ιούλ 2011 7:02 pm
Τοποθεσία: Αρχάνες,Κρήτη

Re: the WESTFALIA story

Δημοσίευση από sotyanif » Πέμ 27 Φεβ 2014 10:10 am

Εύγε Δημήτρη 8-)
Η Φύση ,είναι το ΣΠΙΤΙ μας!

Εικόνα

Άβαταρ μέλους
syncro16gr
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 1104
Εγγραφή: Τρί 26 Ιούλ 2011 11:37 am
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: the WESTFALIA story

Δημοσίευση από syncro16gr » Παρ 28 Φεβ 2014 11:11 am

Ωραίο :-D
Εύγε Δημήτρη!

Να δούμε ποιος θα γράψει τη συνέχεια, μετά το 1979 :lol:
Εικόνα
Caravelle CL Syncro16" Camper από το 2003.
"ο κόσμος δεν αλλάζει με κουβέντες, δεν άλλαξε ποτέ με προσευχές..."

Απάντηση

Επιστροφή στο “Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ VW bus”